Obchodní podmínky

Všeobecné obchodní podmínky společnosti

Debongré, s.r.o.

 

I.

Základní ustanovení

 

 

1.1 Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen "VOP") jsou vydané dle § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník a upravují vztahy mezi smluvními stranami kupní smlouvy, kdy na jedné straně je prodávající:

 

Název společnosti: Debongré, s.r.o.

Adresa: Dlhá 1312/1, 953 01 Zlaté Moravce, Slovensko

IČ: 51 948 346

DIČ: 2120841118

IČ DPH: SK2120841118

Jsme plátci DPH

Zapsaná v obchodním rejstříku Okresního soudu Nitra, Odd. Sro, vložka č. 46556 / N

Den zápisu: 18.09.2018

 

Bankovní spojení: VÚB, a.s., Zlaté Moravce, Slovensko

IBAN: SK49 0200 0000 0040 1148 6251

SWIFT / BIC: SUBASKBX

 

Kontaktní údaje:

Email: office@debongre.com

Web: www.debongre.cz

Telefon: +421 944 684 850

 

(Dále jen "prodávající")

1.2 Kupujícím je spotřebitel nebo podnikatel.

1.3 Spotřebitelem je fyzická osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své obchodní činnosti nebo jiné podnikatelské činnosti. Právní vztahy prodávajícího se spotřebitelem výslovně neupravené těmito VOP se řídí příslušnými ustanoveními zák. č 89/2012 Sb., Občanský zákoník, jakož i předpisy souvisejícími.

 

1.4 Podnikatelem se rozumí:

- osoba zapsaná v obchodním rejstříku,

- osoba, která podniká na základě živnostenského oprávnění.

 

1.5 Podnikatelem se také pro účely VOP rozumí ten, kdo jedná v souladu s předchozí větou v rámci své podnikatelské činnosti. Pokud uvede kupující v objednávce své identifikační číslo (IČ), potom bere na vědomí, že pro něj platí pravidla uvedená ve VOP pro podnikatele.

1.6 Právní vztahy prodávajícího s kupujícím, kterým je podnikatel, výslovně neupravené těmito VOP ani smlouvou mezi prodávajícím a kupujícím se řídí příslušnými ustanoveními zák. č. 90/2012 Sb., Zákona o obchodních společnostech a družstvech ve znění pozdějších předpisů, jakož i předpisy souvisejícími. V případě jakýchkoliv rozdílů mezi VOP a individuální smlouvou, má přednost text smlouvy.

1.7 Kupující podáním objednávky potvrzuje, že se seznámil s těmito VOP, jejichž nedílnou součást tvoří "Reklamační řád", a to ve znění platném a účinném v momentě odeslání objednávky.

1.8 Kupující si je vědom, že mu koupí produktů, jež jsou v obchodní nabídce prodávajícího, nevznikají žádná práva na používání registrovaných značek, obchodních názvů, firemních log či patentů prodávajícího nebo dalších firem.

1.9 Ustanovení těchto VOP jsou nedílnou součástí kupní smlouvy.

1.10 Tyto obchodní podmínky se uzavírají v českém jazyce.

 

II.

Kupní smlouva

 

2.1 Pokud je kupující spotřebitelem, návrhem na uzavření kupní smlouvy je umístění nabízeného zboží prodávajícím na stránky, kupní smlouva vzniká odesláním objednávky kupujícím a přijetím objednávky prodávajícím. Toto přijetí prodávající neprodleně potvrdí kupujícímu informativním emailem na zadaný email, na vznik smlouvy však toto potvrzení nemá vliv.

2.2 Pokud je kupující podnikatelem, návrhem na uzavření kupní smlouvy je odeslaná objednávka zboží kupujícím a samotná kupní smlouva je uzavřena momentem doručení závazného souhlasu prodávajícího kupujícímu podnikateli s tímto jeho návrhem.

2.3 Uzavřená smlouva je prodávajícím archivována po dobu nejméně pěti let od jejího uzavření, nejdéle však na dobu dle příslušných právních předpisů, za účelem jejího úspěšného splnění a není přístupná třetím nezúčastněným stranám.

2.4 Kupní smlouvou se prodávající zavazuje, že kupujícímu předá věc, která je předmětem koupě, a umožní mu nabýt vlastnické právo k ní, a kupující se zavazuje, že věc převezme a zaplatí prodávajícímu kupní cenu.

2.5 Prodávající si vyhrazuje vlastnické právo k věci, a proto se kupující stane vlastníkem až po úplném zaplacení kupní ceny.

2.6 Prodávající splní povinnost předat věc kupujícímu, pokud mu umožní nakládat s věcí v místě plnění a včas mu to oznámí.

2.7 Pokud má prodávající věc odeslat, odevzdá věc kupujícímu - podnikateli předáním prvnímu dopravci k přepravě pro kupujícího a umožní kupujícímu uplatnit práva z přepravní smlouvy vůči dopravci. Prodávající předá kupujícímu - spotřebiteli, až když mu věc předá dopravce.

2.8 Prodávající předá kupujícímu předmět koupě v dohodnutém množství, jakosti a provedení.

 

2.9 Pokud není dohodnuto, jak mě být věc zabalená, prodávající věc zabalí podle zvyklostí; pokud nejsou zvyklosti, pak způsobem potřebným pro uchování věci a její ochranu.

 

III.

Informace o zboží a cenách

 

3.1 Informace o zboží, včetně uvedení ceny jednotlivých výrobků a jejich hlavních vlastností jsou uvedeny u každého zboží v katalogu internetového obchodu. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty (jsme plátci DPH), jakož i včetně jiných daní a poplatků a souvisejících nákladů, s výjimkou nákladů souvisejících s dopravou a se způsobem úhrady, protože závisí na volby kupujícího. Konečná cena bude záviset na způsobu dopravy a platby, kterou si zvolí kupující při objednávce. Konečná cena bude kupujícímu zobrazena v sumarizaci jeho objednávky před okamžikem odeslání objednávky a zároveň bude uvedena v potvrzení o přijetí objednávky.

3.2 Poplatky za dopravu jsou uvedeny na stránce www.debongre.cz  v části Doprava a platba.

3.3 Akční ceny platí do vyprodání zásob při uvedení počtu kusů akčního zboží nebo po dobu časově určenou.

3.4 Balné je zahrnuto v ceně dopravy.

3.5 Fakturu za zboží pošle prodávající kupujícímu elektronicky na emailovou adresu, kterou kupující uvede ve své objednávce, a to po uzavření Kupní smlouvy.

 

IV.

Objednávka

 

4.1 Kupující provádí objednávku zboží následujícími způsoby:

       - vyplněním objednávkového formuláře bez registrace,

       - prostřednictvím svého zákaznického účtu, pokud provedl předchozí registraci

          v internetovém obchodě.

4.2 Při zadávání objednávky si kupující vybere zboží, počet kusů zboží, způsob platby a doručení.

4.3 Před odesláním objednávky je kupujícímu umožněno kontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil. Objednávku kupující odešle prodávajícímu kliknutím na tlačítko Odeslat objednávku s povinností platby. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Podmínkou platnosti objednávky je vyplnění všech povinných údajů v objednávkovém formuláři.

4.4 Kupující dostane zboží za cenu platnou v době objednání. Kupující spotřebitel má možnost se před provedením objednávky seznámit s celkovou cenou včetně DPH a všemi dalšími poplatky. Tato cena bude uvedena v objednávce a ve zprávě potvrzující přijetí objednávky zboží.

4.5 Prodávající potvrdí objednávku kupujícímu ihned po jejím obdržení.

  

  V.

Zákaznický účet

 

5.1 Na základě registrace kupujícího provedené v internetovém obchodě může kupující přistupovat do svého zákaznického účtu. Ze svého zákaznického účtu může kupující provádět objednávání zboží. Kupující může objednávat zboží také bez registrace.

 

5.2 Při registraci do zákaznického účtu a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené kupujícím v zákaznickém účtu a při objednávání zboží jsou považovány prodávajícím za správné.

5.3 Přístup k zákaznickému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho zákaznického účtu. Prodávající nenese zodpovědnost za případné zneužití zákaznického účtu třetími osobami.

5.4 Kupující není oprávněn umožnit využívání zákaznického účtu třetím osobám.

5.5 Kupující bere na vědomí, že účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, případně třetích stran.

 

  VI.

Platební podmínky

 

6.1 Prodávající akceptuje následující platební podmínky:

  1. a) Bezhotovostně - platba převodním příkazem se splatností 14 dní, resp. 30 dní nebo zálohovou fakturou na bankovní účet prodávajícího 004011486251/0200, který je veden ve VÚB, a.s. Zlaté Moravce, Slovensko, IBAN: SK49 0200 0000 0040 1148 6251, SWIFT / BIC: SUBASKBX,

6.2 Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu náklady spojené s dopravou zboží ve smluvní výši.

6.3 Zboží zůstává do úplného zaplacení a převzetí majetkem prodávajícího.

6.4 Fakturační údaje kupujícího nelze měnit zpětně po odeslání objednávky.

 

  VII.

Dodací podmínky

 

7.1 Zboží je kupujícímu dodáno na adresu, kterou kupující určí v objednávce.

7.2 Volba způsobu dodání se provádí v průběhu objednávání zboží.

7.3 Náklady na dodání zboží v závislosti na způsobu dopravy a převzetí zboží jsou uvedeny v objednávce kupujícího a v potvrzení objednávky prodávajícím.

7.4 Pokud je prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen zaplatit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.

7.5 Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv vad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě zjištění porušení obalu nasvědčující neoprávněnému vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít.

7.6 Prodávající vystaví kupujícímu daňový doklad - fakturu. Daňový doklad je odeslán na emailovou adresu kupujícího. Daňový doklad je přiložen k dodávanému zboží.

7.7 Doba dodání zboží - v rozmezí 2 až 4 pracovních dnů od objednávky (platba převodním příkazem se splatností 14 dní, resp. 30 dní), nebo od připsání platby na účet prodávajícího (platba převodním příkazem při zálohové faktuře), pokud je objednané zboží na skladě prodávajícího. Při dopravě kurýrní službou je zboží doručeno zpravidla do 2 pracovních dnů po odeslání zásilky.

7.8 Cena za dopravu: 

 - platba převodním příkazem se splatností 14 dní, resp. 30 dní, nebo zálohovou fakturou – zdarma.

  

   VIII.

Odstoupení od smlouvy

 

8.1 Kupující, který uzavřel kupní smlouvu mimo svoji podnikatelskou činnost jako spotřebitel, má právo od kupní smlouvy odstoupit.

  • Lhůta pro odstoupení od smlouvy činí 14 dnů:

 

  • ode dne převzetí zboží,
  • ode dne převzetí poslední dodávky zboží, je-li předmětem smlouvy několik druhů zboží nebo dodání několika částí
  • ode dne převzetí první dodávky zboží, je-li předmětem smlouvy pravidelná opakovaná dodávka zboží.

 

  • Kupující nemůže mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy:

 

  • poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a prodávající před uzavřením smlouvy sdělil kupujícímu, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy,
  • dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli prodávajícího a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy,
  • dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu,
  • dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím,
  • dodávce zboží v uzavřeném obalu, které kupující z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit,
  • dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal,
  • dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s předchozím výslovným souhlasem kupujícího před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a prodávající před uzavřením smlouvy sdělil kupujícímu, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy,
  • v dalších případech uvedených v § 1837 občanského zákoníku.

 

8.4 Pro dodržení lhůty pro odstoupení od smlouvy musí kupující odeslat prohlášení o odstoupení ve lhůtě pro odstoupení od smlouvy.

8.5 Pro odstoupení od kupní smlouvy může kupující využít vzorový formulář k odstoupení od smlouvy poskytovaný prodávajícím. Odstoupení od kupní smlouvy zašle kupující na emailovou nebo doručovací adresu prodávajícího uvedenou v těchto obchodních podmínkách. Prodávající potvrdí kupujícímu bezodkladně přijetí formuláře.

8.6 Kupující, který odstoupil od smlouvy, je povinen vrátit prodávajícímu zboží do 14 dnů od odstoupení od smlouvy prodávajícímu. Kupující nese náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.

8.7 Odstoupí-li kupující od smlouvy, vrátí mu prodávající bezodkladně, nejpozději však do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho přijal, a to stejným způsobem. Prodávající vrátí kupujícímu přijaté peněžení prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím kupující souhlasí a pokud mu tím nevzniknou další náklady.

8.8 Jestliže kupující zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který prodávající nabízí, vrátí prodávající kupujícímu náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.

8.9 Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, není prodávající povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží předá.

8.10 Zboží musí vrátit kupující prodávajícímu nepoškozené, neopotřebené a neznečištěné a je-li to možné, v původním obalu. Nárok na náhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.

8.11 Prodávající je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy z důvodu vyprodání zásob, nedostupnosti zboží, anebo když výrobce, dovozce anebo dodavatel zboží přerušil výrobu nebo dovoz zboží. Prodávající bezodkladně informuje kupujícího prostřednictví emailové adresy uvedené v objednávce a vrátí ve lhůtě 14 dnů od oznámení o odstoupení od kupní smlouvy všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, a to stejným způsobem, popřípadě způsobem určeným kupujícím.

 

 Formulář pro odstoupení od smlouvy

(Vyplňte a zašlete tento formulář pouze v případě, že chcete odstoupit od smlouvy)

 

Příjemce:

Prodávající: Debongré, s.r.o.

Adresa: Dlhá 1312/1, 953 01 Zlaté Moravce, Slovensko

Eshop prodávajícího: www.debongre.cz

Email prodávajícího: office@debongre.com

Telefon prodávajícího: +421 944 684 850

 

Tímto oznamuji, že odstupuji od smlouvy na následující zboží:

 

Číslo objednávky:

 

Datum objednání / datum přijetí zásilky:

 

Jméno a příjmení:

 

Adresa kupujícího:

 

Email kupujícího:

 

Platbu žádám vrátit na číslo účtu (IBAN) / poštovní poukázkou:

 

Podpis kupujícího (pokud posíláte formulář v tištěné podobě):

Datum:

 

KE STAŽENÍ: Formulář pro odstoupení od smlouvy

 

IX.

Reklamační řád

 

Tento reklamační řád se řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku č. 89/2012 Sb. ve znění pozdějších předpisů a ustanoveními Zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele ve znění pozdějších předpisů při odpovědnosti za vady a uplatňování odpovědnosti za vady prodávaných výrobků a poskytovaných služeb v případě, že kupujícím je spotřebitel.

V případě, že kupujícím je podnikatel, reklamační řád se řídí příslušnými ustanoveními obchodního zákoníku o odpovědnosti za vady výrobku.

 I. Obecná ustanovení

9.1.1 Prodávaný produkt musí mít požadovanou, popřípadě právními předpisy stanovenou jakost, množství, míru nebo hmotnost a musí být bez vad, zejména musí odpovídat závazným technickým normám.

9.1.2 Prodávající odpovídá za vady, které má prodaný produkt při jeho převzetí kupujícím. Při použitých produktech neodpovídá prodávající za vady vzniklé jejich použitím nebo opotřebením. U produktů prodávaných za nižší cenu neodpovídá prodávající za vadu, pro kterou byla sjednána nižší cena.

9.1.3 Vlastnické právo koupeného produktu přechází na kupujícího okamžikem zaplacení dané věci.

9.1.4 Nabytím vlastnického práva přechází na kupujícího nebezpečí nahodilé zkázy, zničení a poškození produktu.

 

 II. Lhůty pro uplatnění reklamace - kupujícím je spotřebitel

9.2.1 Obecná záruční lhůta je 24 měsíců a začíná běžet ode dne převzetí produktu kupujícím. Pokud je na prodávaném produktu, jeho obalu nebo návodu vyznačena lhůta k použití (expirační doba), záruční lhůta neskončí před uplynutím této lhůty.

9.2.2 Pokud se na prodávaný produkt vztahuje záruční lhůta delší než 24 měsíců, je prodávající povinen vydat kupujícímu při prodeji záruční list s vyznačením záruční lhůty. V záručním listu jsou podmínky a rozsah této záruky.

9.2.3 Práva z odpovědnosti za vady musí kupující uplatnit v záruční lhůtě, jinak tato práva zanikají.

 

III. Lhůty pro uplatnění reklamace – kupujícím je podnikatel

9.3.1 Záruční lhůta je 12 měsíců podle § 429 Obchodního zákoníku, zákona č. 513/1991 Sb. a ve znění pozdějších předpisů a začíná běžet ode dne převzetí produktu kupujícím. Pokud je na prodávaném produktu, jeho obalu nebo návodu vyznačena lhůta k použití (expirační doba), záruční lhůta neskončí před uplynutím této lhůty.

9.3.2 Pokud se na prodávaný produkt vztahuje záruční lhůta delší než 12 měsíců, je prodávající povinen vydat kupujícímu při prodeji záruční list s vyznačením záruční lhůty. V záručním listu jsou podmínky a rozsah této záruky.

9.3.3 Práva z odpovědnosti za vady musí kupující uplatnit v záruční lhůtě, jinak tato práva zanikají.

9.3.4 Záruka se nevztahuje na provozem opotřebitelné díly.

 

IV. Místo uplatnění reklamace

9.4.1 Kupující si uplatňuje odpovědnost za vady prodávaných produktů písemně na adrese prodávajícího: Debongré, s.r.o., Dlouhá 1312/1, 953 01 Zlaté Moravce, Slovensko, email: office@debongre.com , mobil: +421 944 684 850 neprodleně po zjištění vady produktu. Uplatnění odpovědnosti za vady prodávaných produktů si kupující uplatňuje přímo u pracovníka, který je zodpovědný za vyřizování reklamací.

9.4.2 Zároveň musí být dodržena podmínka předložení dokladu o koupi produktu.

9.4.3 Pokud je produkt nadále používán kupujícím s vadou, následkem čehož je její neodstranitelnost, nebude reklamace prodávajícím uznána.

9.4.4 Vedoucí provozu, resp. pracovník, který je pověřen vyřizováním reklamace vystaví kupujícímu reklamační list, v němž uvede druh produktu, kdy byl zakoupen, jeho cenu, rozsah vady, datum vystavení reklamačního listu a další údaje a kupující svým podpisem potvrdí předání reklamovaného produktu.

 

V. Odstranitelné vady

9.5.1 Pokud jde o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby vada byla bezplatně, včas a řádně odstraněna a prodávající je povinen tuto vadu bez zbytečného odkladu odstranit.

9.5.2 Za odstranitelné vady se považují vady produktu, odstraněním jejichž neutrpí kvalita a užitné vlastnosti produktu.

9.5.3 V případě, že prodaný produkt ještě nebyl použit, může kupující požadovat výměnu produktu. Totéž může kupující žádat ve vztahu k součásti produktu, pokud s vada týká pouze této součásti.

9.5.4 Prodávající má možnost namísto odstranění vady vyměnit vadný výrobek za bezvadný.

9.5.5 Pokud jde o odstranitelné vady, avšak kupující nemůže produkt pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet oprav řádně užívat, má kupující právo na výměnu produktu, nebo má právo od smlouvy odstoupit.

9.5.6 Doba od uplatnění práva z odpovědnosti za vady až do doby, kdy kupující po skončení opravy byl povinen produkt převzít, se do záruční doby nepočítá. Prodávající je povinen vydat kupujícímu potvrzení o tom, kdy právo uplatnil, jakož io provedení opravy a o době jejího trvání.

 

VI. Neodstranitelné vady

9.6.1 Pokud jde o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby se produkt mohl řádně užívat jako produkt bez vady, má kupující právo na výměnu produktu nebo má právo od kupní smlouvy odstoupit.

9.6.2 Pokud jde o neodstranitelnou vadu, při níž lze produkt používat, má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny produktu. Při určování výše přiměřené slevy se přihlíží k charakteru vady, stupeň a způsob opotřebení produktu, délku používání produktu a možnosti jeho dalšího užívání.

VII. orgán dozoru

 

9.7.1 Inspektorát SOI (Slovenská obchodní inspekce) pro Nitranský kraj

Staničná 9, P. O. BOX 49A, 950 50 Nitra 1

Odbor výkonu dozoru

tel. č. +421 37/772 02 16

fax č. +421 37/772 00 24

email: nr@soi.sk 

 

  X.

Postup při vyřizování reklamace

prodávající – kupující

(Reklamační manuál)

Reklamační řízení

 

10.1 Kupující si uplatní reklamaci v záruční době během 24 měsíců od koupě výrobku v případě spotřebitele, nebo během 12 měsíců v případě    podnikatele.

10.2 Reklamace uplatněna osobně, poštou, elektronicky, bez předložení dokladu o koupi nebo reklamovaného výrobku – nejde o reklamaci, spotřebitel nesplnil podmínky pro uplatnění reklamace.

10.3 Reklamace uplatněna osobně, poštou, elektronicky předložením dokladu o koupi, ale i reklamovaného výrobku – jde o reklamaci, spotřebitel splnil podmínky pro uplatnění reklamace.

10.4 Je třeba vydat doklad o uplatnění stejným způsobem, jako spotřebitel uplatnil reklamaci. Reklamační řízení začíná dnem doručení dokladu o koupi s výrobkem a uplatněním reklamace. Reklamační řízení začíná dnem doručení dokladu o koupi s výrobkem a uplatněním reklamace, ve kterém spotřebitel poukazuje na vady výrobku.

10.5 Následně prodávající již vyřizuje reklamaci zákonným způsobem:

10.5.1 Případ zamítnutí reklamace

Pokud kupující reklamaci výrobku uplatnil během prvních 12 měsíců od koupě, může prodávající vyřídit reklamaci zamítnutím pouze na základě odborného posouzení.                         Odborným posouzením je písemné vyjádření znalce nebo stanovisko vydané autorizovanou nebo akreditovanou osobou, nebo stanovisko osoby oprávněné výrobcem k provádění záručních oprav – určenou osobou.

Bez ohledu na výsledek odborného posouzení nelze od kupujícího vyžadovat úhradu nákladů na odborné posouzení ani jiné náklady související s odborným posouzením. Prodávající je povinen poskytnout spotřebiteli kopii odborného posouzení odůvodňujícího zamítnutí reklamace nejpozději do 14 dnů ode dne vyřízení reklamace. Tím není dotčena                    povinnost prodávajícího o vyřízení reklamace vydat písemný doklad nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace.

 

10.5.2 Případ zamítnutí reklamace

Pokud kupující reklamaci výrobku uplatnil po 12 měsících od koupě výrobku a prodávající ji zamítl, osoba, která reklamaci vybavila, je povinna v dokladu o vyřízení reklamace uvést, komu může kupující zaslat výrobek na odborné posouzení. Pokud je výrobek zaslaný na odborné posouzení určené osobě, náklady odborného posouzení, jakož i všechny ostatní s tím související účelně vynaložené náklady nese kupující bez ohledu na výsledek odborného                                              posouzení. Pokud kupující odborným posouzením prokáže zodpovědnost prodávajícího za vadu, může reklamaci uplatnit znovu; během provádění odborného posouzení záruční doba neběží. Prodávající je povinen kupujícímu uhradit do 14 dnů, ode dne znovu uplatnění reklamace veškeré náklady vynaložené na odborné posouzení, jakož i všechny s tím související účelně vynaložené náklady. Znovu uplatněnou reklamaci nelze zamítnout (je nutné ji vybavit opravou, poskytnutím slevy, výměnou, zrušením kupní smlouvy).

10.5.3 Případ uznání reklamace

Jsou jen tyto způsoby: poskytnutí přiměřené slevy, pokud vada nebrání řádnému užívání výrobku, výměnou za identický druh a typ, zrušením kupní smlouvy. Odpovědný pracovník musí být stále přítomen na provozu pro případ reklamace, nebo když není tak, musí tímto pověřen nějaký přítomen pracovník.

 

  XI.

Postup při vyřizování reklamace

ve smyslu § 24 odst. 7 písm. l) a v) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory a změně některých zákonů

 

KE STAŽENÍ: Reklamační protokol

 

Prodávající:

Obchodní jméno: Debongré, s.r.o.

Ulice a číslo: Dlhá 1312/1

Město a PSČ: Zlaté Moravce, 953 01, Slovensko

IČ: 51 948 346

IČ DPH: SK2120841118

Telefon: +421 944 684 850

Email: office@debongre.com

 

Kupující:

Jméno a příjmení / obchodní jméno:

Ulice a číslo:

Město a PSČ:

Telefon:

email:

 

Předmět smlouvy byl zakoupen prostřednictvím internetové stránky: www.debongre.cz

Byla mi zaslána potvrzená objednávka číslo:

Ze dne:

Číslo faktury:

Zboží mi byl doručen dne (den převzetí):

 

Důvody reklamace:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V ............................................... dne ...........................                                   ...........................................

                                                                                                                                Jméno a příjmení

                                                                                                                                         (Podpis)

 

 

Jako přílohu pošlete kopii faktury.

 

 

  XII.

Alternativní řešení sporů – ARS (Mimosoudní vyrovnání)

 

Dle novely zákona č.378/2015 nabývajícího platnosti 01.02.2016, může zákazník v případě reklamace využít cestu mimosoudního vyrovnání spotřebitelského sporu. V tomto případě se může zákazník obrátit na tyto orgány:

Česká obchodní inspekce
Ústřední inspektorát – oddělení ADR
Štěpánská 15
120 00 Praha 2
Email: adr@coi.cz
Web: adr.coi.cz

další možností je se obrátit na on-line evropskou platformu dostupnou na webových stránkách:


https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=CS

 

Alternativní řešení sporů může využít jen spotřebitel – fyzická osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své podnikatelské činnosti, zaměstnání nebo povolání. Alternativní řešení sporů se týká pouze sporu mezi spotřebitelem a prodávajícím, vyplývajícího ze spotřebitelské smlouvy nebo souvisejícího se spotřebitelskou smlouvou. Alternativní řešení sporů se týká pouze smluv uzavřených na dálku.

 

XIII.

Ochrana osobních údajů

 

Prodávajícím – zpracovatelem osobních údajů je společnost Debongré, s.r.o., se sídlem Dlhá 1312/1, 953 01 Zlaté Moravce, Slovensko, IČ: 51 948 346, DIČ: SK2120841118, zapsaná v obchodním rejstříku Okresního soudu Nitra, oddíl Sro, vložka 46556 / N; mobil: +421 944 684 850, email: office@debongre.com .

13.1 Účelem zpracování osobních údajů je jejich využití pro plnění spotřebitelské smlouvy, kterou prodávající uzavírá s kupujícím vytvořením objednávky v tomto internetovém obchodě. Tato spotřebitelská smlouva je zároveň právním základem pro zpracování osobních údajů kupujícího. Poskytnutí osobních údajů kupujícího je smluvní požadavkem, která je potřebná na uzavření smlouvy. Poskytnutí osobních údajů je podmínkou pro nákup v e-shopu prodávajícího. Pokud kupující neposkytne všechny požadované osobní údaje prodávajícímu, může to mít za následek neuzavření kupní smlouvy.

 

13.2 Prodávající při zpracování osobních údajů postupuje ve smyslu Zákona č. 110/2019 Sb. o zpracování osobních údajů  a zpracovává pouze osobní údaje nezbytné pro uzavření spotřebitelské smlouvy.

13.3 Prodávající zpracovává běžné osobní údaje kupujícího.

13.4 Osobní údaje kupujícího jsou v informačním systému prodávajícího uchovávány po dobu 10 let.

13.5 Kupující má právo a možnost aktualizovat osobní údaje v online režimu na web stránce internetového obchodu, v zákaznické sekci, po přihlášení, nebo jinou formu (e-mailem, písemně).

13.6 Osobní údaje mohou být pro účely plnění spotřebitelské smlouvy poskytnuty třetím stranám, například dodacím a přepravním společnostem, společnosti, která zpracovává účetní doklady, společnosti poskytující platební nebo fakturační služby. Prodávající může poskytnout osobní údaje zákazníka (e-mailovou adresu, jméno a příjmení) společnosti Heureka Shopping s.r.o., výlučně pro účely programu Ověřeno zákazníky, pro získání zpětné vazby od kupujícího v souvislosti s uskutečněným nákupem v e-shopu prodávajícího.

13.6.1 Vaši spokojenost s nákupem zjišťujeme prostřednictvím emailových dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky, do kterého je náš eshop zapojen. Ty Vám zasíláme pokaždé, když u nás nakoupíte, pokud ve smyslu § 7 odst. 2 zák. č. 480/2004 Sb. o některých službách informační společnosti, ve znění pozdějších předpisů, neodmítnete zasílání elektronické pošty pro účely přímého marketingu. Zpracování osobních údajů pro účely zaslání dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky provádíme na základě našeho oprávněného zájmu, který spočívá v zjišťování Vaší spokojenosti s nákupem u nás. Na zasílání dotazníků, vyhodnocování Vaší zpětné vazby a analýz našeho tržního postavení využíváme zprostředkovatele zpracování, kterým je provozovatel portálu Heureka.cz. Tomu na tyto účely můžeme předávat informace o zakoupeném zboží a Vaši emailovou adresu. Vaše osobní údaje nejsou při zasílání emailových dotazníků předávány žádné třetí straně na její vlastní účely. Proti zasílání emailových dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky můžete kdykoli vyjádřit nesouhlas odmítnutím dalších dotazníků pomocí odkazu v emailu s dotazníkem. V případě Vaší námitky Vám dotazník nebudeme dále zasílat.

13.7 Osobní údaje kupujícího se nezveřejňují.

13.8 Prodávající může využívat softwarové řešení, které zpracovává osobní údaje třetí zemi, která zaručuje odpovídající úroveň ochrany osobních údajů.

13.9 Kupující má právo získat od prodávajícího potvrzení o tom, jaké osobní údaje kupujícího se zpracovávají v e-shopu prodávajícího. Kupující má právo získat přístup k těmto údajům a také informace, k jakému účelu se zpracovávají, jaké kategorie údajů se zpracovávají, komu se osobní údaje poskytují, jak dlouho se osobní údaje uchovávají, zda existuje automatizované individuální rozhodování včetně profilování.

13.10 První poskytnutí výše uvedených osobních údajů kupujícímu je bezplatné. Opakované poskytnutí osobních údajů, o které kupující požádá, bude účtována jako administrativní poplatek ve výši 133 Kč.

13.11 Kupující může od prodávajícího požadovat opravu nebo doplnění neúplných osobních údajů, které se týkají kupujícího. Kupující může žádat vymazání jeho osobních údajů nebo omezení zpracování těchto údajů. Kupující může také namítat zpracovávání osobních údajů.

13.12 Zpracování osobních údajů kupujícího je nezbytné i pro účely archivace (pro splnění povinnosti prodávajícího na základě právních předpisů ČR, například uchovávání účetních dokladů po dobu 10 let). Pokud bude kupující žádat o vymazání osobních údajů, které se zpracovávají v souvislosti s kupní smlouvou, jeho žádost může být zamítnuta.

13.13 Kupující má právo, aby prodávající omezil zpracování jeho osobních údajů, pokud kupující namítá správnost osobních údajů, a to během období umožňujícího prodávajícímu ověřit správnost osobních údajů.

13.14 Kupující má právo získat osobní údaje, které se ho týkají a které poskytl prodávajícímu, ve strukturovaném, běžně používaném a strojově čitelném formátu. Kupující má právo přenést tyto osobní údaje jinému provozovateli, pokud je to technicky možné.

13.15 Kupující má právo namítat, pokud se jeho osobní údaje zpracovávány pro účely přímého marketingu. Rovněž může namítat, pokud se jeho osobní údaje zpracovávány pro účely oprávněného zájmu prodávajícího.

13.16 Kupující při podezření, že jeho osobní údaje neoprávněně zpracovávají, může podat Úřadu pro ochranu osobních údajů návrh na zahájení řízení o ochraně osobních údajů.

13.17 Výše uvedené informace o ochraně osobních údajů se týkají i předsmluvních vztahů (tj registrace v e-shopu za účelem budoucího nákupu nebo třeba vyžádání poptávky, cenové nabídky či informací o zboží a službách prodávajícího).

 

Osobní údaje a marketing

13.18 Osobní údaje návštěvníků webstránky pro účely marketingu prodávající zpracovává pouze na základě souhlasu zákazníka. Přihlášením do newsletteru návštěvník webstránky vyjadřuje souhlas zpracováním osobních údajů pro marketingové účely.

13.19 Odesílatel při zpracování osobních údajů postupuje ve smyslu Zákona č. 110/2019 o zpracovaní osobních údajů a zpracovává pouze osobní údaje nezbytné pro odeslání newsletteru.

13.20 Odesílatel zpracovává běžné osobní údaje návštěvníka. Osobní údaje návštěvníka jsou poštu odesílatele uchovávány do doby, dokud se návštěvník neodhlásí z odběru newsletteru.

13.21 Pokud návštěvník nesouhlasí se zpracováním údajů pro marketingové účely, svůj nesouhlas může návštěvník kdykoli vyjádřit například odesláním zprávy na e-mailovou adresu odesílatele se žádostí o odhlášení z newsletteru nebo kliknutím na link uvedený v e-mailové zprávě.

13.22 Osobní údaje využívány pro marketingové účely nebudou poskytnuty třetím stranám, také nebudou zveřejněny. Osobní údaje mohou být přenášeny do třetích zemí - takovou krajinou jsou Spojené státy americké, která zaručuje odpovídající úroveň ochrany osobních údajů.

13.23 Návštěvník má právo a možnost aktualizovat osobní údaje, využívané pro marketingové účely, například e-mailem.

13.24 Návštěvník při podezření, že jeho osobní údaje neoprávněně zpracovávají na marketingové účely, může podat Úřadu pro ochranu osobních údajů návrh na zahájení řízení o ochraně osobních údajů.

13.25 Prodávající může zpracovávat osobní údaje stávajících zákazníků na marketingové účely (například pro odesílání newsletteru nebo e-mailů o novinkách, slevách, akcích apod.) I bez předchozího souhlasu kupujícího. Pro tento účel prodávající zpracovává nezbytné údaje zákazníka, kterými jsou jméno, příjmení a e-mailová adresa kupujícího. Pokud zákazník nesouhlasí se zpracováním údajů pro marketingové účely, svůj nesouhlas může kdykoli vyjádřit například odesláním zprávy na e-mailovou adresu prodávajícího s žádostí o odhlášení z newsletteru nebo kliknutím na link uvedený v e-mailové zprávě. Osobní údaje zákazníků využívány pro marketingové účely nebudou poskytnuty třetím stranám, také nebudou zveřejněny.

 

Cookies a další funkce

 

13.26 S cílem zajistit řádné fungování internetového obchodu může prodávající ukládat na zařízení kupujícího malé datové soubory – cookies, díky kterým si internetový obchod může na určitou dobu uchovávat údaje o činnosti a nastaveních (např. Přihlašovací jméno, jazyk, velikost písma apod.).

13.27 Internetový obchod prodávajícího používá cookies k zapamatování si uživatelských nastavení kupujícího a pro nezbytnou funkcionalitu internetového obchodu, případně na marketingové účely.

13.28 Kupující může všechny soubory cookies uložené v jeho zařízení vymazat a případně internetový prohlížeč ve svém zařízení nastavit tak, aby znemožnil jejich ukládání. V takovém případě bude kupující při opakované návštěvě internetového obchodu pravděpodobně muset ručně upravovat některá nastavení a některé služby nebo funkce internetového obchodu nemusí být funkční.

13.29 Prodávající může pro zkvalitnění svých služeb shromažďovat i některé další údaje, které mohou být považovány za běžné osobní údaje návštěvníka, jako například údaje o prohlížeči, IP adresa, typ zařízení apod. Tyto údaje mohou být využívány například pro statistické účely o návštěvnosti internetového obchodu, nákupech či efektivnosti reklamy. Takové údaje mohou být poskytnuty třetím stranám, které je zpracovávají výlučně pro potřeby prodávajícího a nebudou zveřejněny. Údaje mohou být přenášeny do třetích zemí, pokud jsou zpracovávány v systémech, jako je například Google Analytics a obdobné služby.

  

XIV.

Závěrečná ustanovení

 

14.1 Veškerá ujednání mezi prodávajícím a kupujícím se řídí právním řádem České republiky. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí právem České republiky. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.

14.2 Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.

14.3 Všechna práva k webovým stránkám prodávajícího, zejména autorská práva k obsahu, včetně rozvržení stránky, fotek, filmů, grafik, ochranných známek, loga a dalšího obsahu a prvků, náleží prodávajícímu. Je zakázáno kopírovat, upravovat nebo jinak používat webové stránky nebo jejich část bez souhlasu prodávajícího.

14.4 Prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do internetového obchodu nebo v důsledku jeho užití v rozporu s jeho určením. Kupující nesmí při využívání internetového obchodu používat postupy, které by mohly mít negativní vliv na jeho provoz a nesmí vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti tvořící internetový obchod a užívat internetový obchod nebo jeho části či softwarové vybavení takovým způsobem, který by byl v rozporu s jeho určením či účelem.

14.5 Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.

14.6 Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.

14.7 Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.

14.8 Přílohou obchodních podmínek je vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy.

 

Tyto podmínky nabývají účinnosti dne 15.07.2020.